dimecres, 25 de maig del 2016

Presentació del projecte Patrimonia'm!

Avui ha estat un dia molt important pels alumnes de 1r d'ESO! Han presentat davant les altres escoles participants, els seu projecte de patrimoniadors de les domus de Barcino. L'acte de cloenda del projecte s'ha fet a l'antiga fàbrica Oliva Artés del Poblenou, un espai recentment museïtzat pel MUHBA.



A continuació us deixem el text de la presentació que han llegit el Pau S i la Luna. I al final veureu el vídeo que és el resultat final de la feina feta. Esperem que us agradi molt!



Bon dia, som els alumnes de 1r d’ESO de l’Escola Vedruna Àngels. I hem patrimoniat la domus d’Avinyó i la del St. Honorat. Per fer-ho, hem desenvolupat un projecte amb les àrees de Socials i Llengua. Tot seguit us explicarem més detalladament com ho hem fet.

A Socials hem après moltes coses sobre el món romà, la vida quotidiana i sobretot les domus. Hem fet també un parell de sortides per visitar les restes romanes de la ciutat de Bàrcino i les dues domus: la d’Avinyó i la de St.Honorat.

Ah, i un dia ens van lliurar els carnets de patrimoniadors, que com ja sabeu, serveixen per accedir a tots els museus del MUHBA de manera gratuïta.

Per fer el projecte a Socials vam formar 6 grups dels quals cadascun treballava un tema en concret sobre la vida romana i les domus. Després ho vàrem presentar als companys. Els temes van ser:
  • Moda: La indumentària dels romans
  • Les dones a Roma: Com era la vida d’una dona romana?
  • Esclavitud: Sobre la vida i drets dels esclaus
  • Decoració: La decoració de cada part de les Domus.
  • Clientelisme: Els negocis dels romans
  • Vida quotidiana: Com era el dia a dia dels romans

Amb aquesta feina vam aconseguir esdevenir experts en els temes que havíem treballat i això ens va anar molt bé per encarar la segona fase del treball a l’àrea de Llengua perquè a partir d’aquests grups, després en vàrem formar uns altres. Aquests serien els definitius amb els que pensaríem, escriuríem i representaríem l’obra de teatre. El procés per fer l’obra va ser el següent:
Primer les professores de Llengua ens van assignar una part de la domus:
  • Atrium
  • Triclinium
  • Tablinium
  • Tabernae
  • Culina
  • Habitació d’esclaus

Tot seguit vam aprendre quines són les característiques del text teatral  i vam idear  l’story board (que és una mena de còmic de com ens imaginem l’obra). En acabat, va ser el moment de redactar el guió pròpiament dit i elaborar decorats, pensar la indumentària.... Aquest va ser el procés:

  • Planificació dels personatges i de l’escena
  • Esbós del story board
  • Treballar el text teatral amb esborranys i anar-los polint i millorant de mica en mica
  • Elaborar l’story board definitiu.
  • Assajar la interpretació
  • Elaborar els decorats
  • Preparar la indumentària
  • Gravar la representació teatral

I ara que ja us hem explicat tota la feina que hem fet i com ens hem organitzat, és el moment d’ensenyar-vos el resultat final: el vídeo de les escenes de vida quotidiana a la domus. Esperem que us agradi i que us ho passeu bé mirant-lo. A nosaltres ens ha agradat molt fer-lo i hem après moltíssim!
MOLTES GRÀCIES!!


1 comentari:

  1. Discipuli et discipulae de 1r d'ESO, FELICITER!!!!! Felicitats per la feina feta, l'entusiasme que s'hi veu i, sobretot, l'esforç que hi heu dedicat. Segur que heu après un munt de coses de manera diferent i molt viscuda. Heu fet autèntica reconstrucció històrica... Bravo!
    Felicitats també als vostres professors pel rigor de la feina ben feta. Des del Vaixell d'Odisseu, una forta abraçada i a seguir treballant així. Valete!

    ResponElimina